Reggie och Frida

Frida Rolin, född 1984, hästtokig sedan barnsben.
Bor tillsammans med sambon Jon och våra två barn på gården Bodarna i Bollnäs.

Jag har provat på diverse discipliner sedan jag började på ridskola som femåring. Dressyr, hoppning och trav har det blivit mycket av som tonåring men till slut landade jag i westernridningen och det har jag sysslat med senaste tjugo åren, med lite uppehåll för familj och barn och nu senaste året bygget av nya stallet. Mina favoritgrenar inom westernridningen är Trail, Western Pleasure, Western Riding, Western Horsemanship, Hunter Under Saddle med flera. Jag har även provat att fösa lite kossor vilket både jag och hästarna tycker är roligt. Nu för tiden är jag mer intresserad av samspelet med hästen än av tävlingsresultat men det första leder ju som oftast till det andra.

Jag har haft egen häst i över 20 år. Min första egna häst var en kallblodstravare som fortfarande tävlade trav när jag började rida honom, vi provade så smått på westernridning tillsammans. Ett par år senare köpte jag min första American Quarter Horse och blev helt såld på både rasen och westernridningen. 2008 köpte jag nästa häst; Radical Regal, "Reggie" som jag fortfarande har kvar och som även deltar i lektionsverksamheten. Sedan dess har det blivit fyra egna föl efter mitt sto Iota Be Elegant och min avelshingst Docs Leaguer. Alla avkommorna finns kvar på gården, men tyvärr ingen av föräldrarna.

I dagsläget har jag inga tävlingsambitioner, men vad som händer senare i livet kan bara framtiden utvisa.

Varmt välkommen till oss!