Prislista

Alla priser nedan är angivna inkl. moms och gäller tillsvidare. Vi reserverar oss mot felskrivningar.

Priser för grupplektioner

60 minuter, lånad häst, faktureras 10 lektioner i taget.

3700 kr

60 minuter, lånad häst, faktureras 20 lektioner i taget.

60 minuter, var eller varannan vecka, egen häst, 10 ggr

60 minuter, var eller varannan vecka, egen häst, 20 ggr

Priser för privatlektioner

För lån av ridskolans häst tillkommer 100 kr per tillfälle.

30 minuter, schemalagd tidsbokning varje eller varannan vecka

30 minuter, enstaka gång

45 minuter, schemalagd tidsbokning varje eller varannan vecka

45 minuter, enstaka gång

Uteritter

1 timmes lugn uteritt med mesta möjliga avkoppling

Inklusive fika vid stallet när vi ridit klart.

500 kr / person

1 timmes lugn uteritt med mesta möjliga avkoppling, schemalagd

Uteritt samma tid varje eller varannan vecka, 10 ggr.

2,5 timmar genom skog och över berg

Vi tar en paus och fikar på en vacker plats längs vägen.

800 kr/person

Stallplatser och anläggning

Helinackordering i box

Priset avser kostnad per månad och inkluderar anläggningskort, plats i tilldelad box, plats i tilldelad hage, grovfoder, strö, saltsten och utgödsling. Halmning, in- och utsläpp samt utfodringar helgfri måndag morgon - fredag morgon ingår.

Helgdagar, storhelger och skollov delas ansvaret för hästarnas skötsel upp mellan de inackorderade. Extra tjänster kan köpas till.

Plats på lösdrift

Priset avser kostnad per månad och inkluderar anläggningskort, plats i tilldelad lösdriftshage, grovfoder, strö och saltsten. Tillsyn och utfodringar under vardagar samt regelbunden utgödsling och halmning av ligghall ingår.

Helgdagar, storhelger och skollov delas ansvaret för skötseln av hästarna upp mellan de som har hästar på lösdrift. Extra tjänster kan köpas till.

3800 kr

Uppstallning dygn

Priset avser kostnad per dygn när du vill ha uppstallning under kortare period utan uppsägningstid. Priset inkluderar daglig tillsyn, anläggningskort, plats i tilldelad box, plats i tilldelad hage, grovfoder, strö, mockning, in- och utsläpp samt utfodring.

Anläggningskort

Priset avser kostnad per år och inkluderar nyttjande av ridbana 20x40m, hindermaterial, tillgång till spolspilta och lånehage vid nyttjande av ridbanan. Givetvis håller man snyggt efter sig själv och sin häst både i stallet och utomhus.

1000kr

Sommarbete

Priset avser häst på sommarbete per månad, har stoet föl vid sidan tillkommer 500kr per månad. Daglig tillsyn, vatten och saltsten ingår. Tillgång till övriga stallutrymmen ingår ej, daglig skötsel av hästen ansvarar ägaren för om inte annat avtalats.

Extra tjänster

Extra tjänster köpes till efter överenskommelse och priserna gäller vid bokning senast 24 timmar före. Kostnaden faktureras nästkommande månad.

-Intag och passning vid besök av veterinär, hovvårdare etc. 200 kr/påbörjade 30   min.

-Täckesservice, ett täcke på och ett av, 30 kr/dag eller 800 kr/månad.

-Nattbandage av på morgonen, ej lindor. 10 kr/ dag eller 250kr/ månad.

-Tvätt av täcke. 100kr/maskin.

-Hyra av hästtransport, totalvikt 1990kg. 500kr/dygn.

-Friköp från lov- och helgtjänst, bokas minst en vecka i förväg. 500kr/pass.

-Parkering av hästtransport. 200kr/månad.

Helgpaket

Välkommen till inspirerande och avkopplande dagar tillsammans med hästarna. Under helger och skollov planerar vi in extra träningar och upplevelser. Datum och längre beskrivning om inriktning vid respektive tillfälle samt gällande priser kan du läsa mer om under "På Gång". Nedan priser är riktpriser och kan därför variera.

Endagsträning

Två privatlektioner á 45 minuter uppdelat på förmiddag och eftermiddag. Lunch serveras mellan passen. Box eller hage till din egen häst ingår. Begränsat antal lånehästar finns att boka, 200kr tillkommer för lån av häst. Minst fyra deltagare.

Helhelgsträning

Under fredag eftermiddag rider du en lektion i grupp, därefter äter vi middag tillsammans. Lördag och söndag är det gemensam frukost, sedan en 45 minuter lång privatlektion. Efter lunch är det lektioner i små grupper. Alla måltider från fredag kväll till söndag lunch och övernattning ingår. Din häst har tillgång till box eller hage. 500kr tillkommer för lån av häst.

Avkopplingshelg på hästryggen

Lördag och söndag. Under lördagsförmiddagen rider du en lektion i grupp. På eftermiddagen rider vi en lång avslappnande tur ut i naturen där vi tar med fika till en rofylld vacker plats i skogen. På söndagen rider du först en privatlektion på förmiddagen och en grupplektion på eftermiddagen. Logi och mat kan köpas till.