Villkor för våra aktiviteter och läger 2024

Lägerveckor

Ridlägren på Westernridskolan i Bollnäs har lite olika inriktning, men fokus ligger som alltid på att få ha några trevliga, lärorika och avkopplande dagar tillsammans med hästar och tvåbenta. Vi tränar på delmoment inom de olika westerngrenarna och kopplar av tillsammans däremellan. När du inte är tillsammans med hästen serveras god mat och du har några trevliga dagar med likasinnade.

Första lägerdagen samlas vi kl. 9.00 om inte annat anges. Vi tar en gemensam förmiddagsfika i stallet där vi bekantar oss med varandra, går igenom planeringen för lägret och delar in oss i ridgrupper. Avresedagen slutar vi ca 15.00. Frukost, lunch och middag ingår från lunchen ankomstdagen till lunchen på avresedagen. Logi för dig och din häst ingår. Hästen tilldelas en box och en mindre hage. Hagen ska mockas dagligen. Westernridskolan har en nedre gräns på 13 år för att delta på lånad häst.

Max 8 deltagare på respektive läger om annat ej anges.

Anmälan sker senast 31/5 2024 till  kontakt@westernridskolan.se där du anger vilket läger din anmälan avser samt ditt namn, personnummer, adress, telefonnummer samt mailadress dit faktura ska skickas. Ange även egen hästs namn, kön, ålder och utbildningsnivå.

Anmälningsavgift om halva beloppet ska vara erlagd för att bokningen ska vara gällande, anmälningsavgiften återbetalas ej. Resterande belopp betalas in senast 1 vecka innan lägerstart och återbetalas mot uppvisande av läkarintyg. Deltagare meddelas senast 2 veckor före lägerstart om lägret ställs in pga. för få anmälningar. Ställs lägret in erbjuds plats annan lägervecka, annars återbetalas hela den inbetalda summan.

Westernridskolan håller inga deltagare försäkrade – deltagare ansvarar själva för att hålla egen person-/olycksfallsförsäkring.

Vid övernattning finns sänglinne att hyra för 150SEK/vistelse – eller så kan du ta med dig eget.

Ankomst kan ske dagen före och avresa dagen efter lägrets utsatta datum, enligt överenskommelse. Övernattning i delat rum och extra måltider för eventuell medföljande kan bokas i god tid före ankomst i mån av plats.

Alla priser ovan inkluderar moms. Priserna är angivna för egen häst/för lånad häst.

Aktiviteter

Aktiviteterna på Westernridskolan i Bollnäs har ofta olika teman, vi fokuserar ändå alltid på självbärande hästar som arbetar korrekt med sina kroppar för att kunna bära oss ryttare på ett så bra och avslappnat sätt som möjligt. Jag utmanar dig - ofta med hjälp av olika banor med konor/bommar eller andra hinder - så att du som elev lär dig att se mönster i hästen och din ridning och ge dig verktyg att lösa problem som kan uppstå längs vägen.

Var alltid på plats i god tid före din utsatta lektionstid. Lånar du häst här rekommenderar jag att vara på plats åtminstone 45 minuter före för att hinna hämta in och göra i ordning hästen i lugn och ro.

Max antal deltagare anges vid respektive aktivitet.

Anmälan sker till kontakt@westernridskolan.se där du anger vilken aktivitet din anmälan avser samt ditt namn, personnummer, adress, telefonnummer samt mailadress dit faktura ska skickas. Ange även egen hästs namn, kön, ålder och utbildningsnivå, eller om du vill låna häst av oss.

Aktiviteter faktureras i förväg och platsen anses bokad först när betalning inkommit. Avgiften återbetalas i sin helhet endast mot uppvisande av läkarintyg utfärdat senast datumet för aktiviteten. Skulle aktiviteten bli inställd p.g.a. för få deltagare så meddelas detta senast två dagar innan, du erbjuds plats på likvärdig aktivitet eller så återbetalas hela den inbetalda summan.

Vid helgaktiviteter finns begränsat antal boxplatser att låna för daguppstallning eller övernattning, 150SEK/dag. Hage finns att låna för 100SEK/dag. Medtag eget foder. Boxen mockas noga innan hemfärd. Ingår ej i kurspriset om det inte står specificerat.